Cottage cheese és tökmagolaj

Ma egy különleges receptet hoztam, a főszerepben két kedvenc alapanyagommal a cottage cheese-zel és a tökmagolajjal. A cottage cheese az a típusú tejtermék, amelyet az angol területeken túróként használnak. Bár kétségkívül egy kicsit más, mint a nálunk használt túró, de érdemes megismerkedni vele.

Mi az a cottage cheese pontosan?

A cottage cheese a nálunk használt túróhoz hasonló darabos állagú, de sokkal sűrűbb és krémesebb sajtféleség. 

Kiváló fehérjeforrás, amely gazdag kazeinben. A kazein előnye, hogy lassan szívódik fel, ezért hosszú ideig képes ellátni a testet a szükséges aminosavakkal. A cottage cheese tulajdonképpen egy sajtféle, amelyet a többi sajttal ellentétben nem erjesztenek, nem érlelnek. Egy különleges eljárással készül, amelynek köszönhetően a készítés során a tejből apró gömböcskék, borsszemnyi kis sima felületű göbök állnak össze. Ez adja az érdekes, apró golyókkal dúsított állagát.

Ne féljünk megkóstolni, hiszen nagyon sokféleképpen felhasználható, elkészíthető. A sportolók körében kifejezetten népszerű, mert sok fehérjét és kevés kalóriát tartalmaz. Ennek köszönhetően kiválóan beépíthető egy fogyókúrába is.

A gyerekek is szívesen elfogadják, hiszen apró kis golyós állaga érdekes a számukra. Amellett, hogy nagyon finom és sokféleképpen ízesíthető, a cottage cheese kiváló kalciumforrás is.

A cottage cheese ma már szinte minden nagyobb élelmiszerláncban kapható. Van belőle natúr és ízesített változat is, az ízesítettekhez általában valamilyen fűszernövényt adnak. De nyugodtan válasszuk a natúr változatot, mert ez könnyen a saját ízlésünkre formázhatjuk. Az alábbi képen láthatjuk, hogy milyen kiszerelésben és csomagolásban találhatjuk a boltok polcain.

Fontos, hogy csak nyersen használhatjuk fel, azonban így sem kell aggódni, mert zöld fűszerekkel, gyümölccsel vagy akár hidegen sajtolt tökmagolajjal és olajos magokkal egyből különlegessé tehetjük. Fogyaszthatjuk reggelire, vacsorára, de akár desszertként is megállja a helyét.

Ma egy nagyon egyszerű receptet hoztam, amelyet bárki gond nélkül el tud készíteni.

Tökmagolajos cottage cheese

A tökmagolajos cottage cheese hozzávalói:
1 db közepes méretű avókádó
200 g natúr cottage cheese
1 db citrom kifacsart leve
2 darab kisebb/1 db nagyobb gerezd fokhagyma
só ízlés szerint
1-2 kanál hidegen sajtolt Betyáros tökmagolaj

Az elkészítéséhez egy turmixgépre vagy aprítógépre lesz szükségünk. Hámozzuk meg az avokádót, vegyük ki a magját, majd vágjuk apró darabokra és dobjuk bele a turmixgépbe. Adjuk hozzá a cottage cheeset, a sót és a fokhagymát, és keverjük krémesre.

Ha kész, akkor tegyük egy kis tálba és keverjünk hozzá 1-2 kanál hidegen sajtolt Betyáros tökmagolajat és már tálalhatjuk is. A legfinomabb egy frissen készült pirítóson, de fogyaszthatjuk frissen sült kenyérrel és egyéb pékáruval is.

Szerintem nagyon jól passzol hozzá a rukkola saláta és a pirított tökmag, de természetesen más friss salátával is készíthető.

Cottage cheese gyümölccsel

Hoztam egy másik receptet is, amely egészen biztosan a gyerekek kedvence lesz. A rohanós reggeleken nem könnyű leültetni a gyerekeket, és rávenni őket arra, hogy valami igazán tápláló, egészséges reggelit egyenek. De ha teszünk bele egy kis csavart, akkor mindjárt könnyebb dolgunk lesz!

A gyümölcsöt a legtöbb gyerek szereti, de önmagában sajnos nem elég tápláló reggeli. Viszont ha belekeverjük egy adag cottage cheese-be, akkor máris egy fehérjékben, antioxidánsokban gazdag, tápláló fogást kapunk. Kiválóan passzol hozzá az eper, az áfonya, az ananász, a kivi és még az alma is. De bármilyen gyümölcsöt adhatunk hozzá, amit gyermekünk szívesen elfogad.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük